Pražský magistrát chce zatočit s reklamou – zpráva, která nám dělá jednoznačně radost.
Rozptylování řidičů, překážení chodcům a úklidu jsou jedny z mnoha důvodů, proč lze na přebujelou reklamu ve městě nahlížet jako na problém. Neúměrné zamoření veřejného prostoru reklamou způsobuje tzv. vizuální smog, který podobně jako smog ve vzduchu otravuje náš život. Zakrývá jedinečnou tvář města, ničí jeho genia loci. Ani kvalitní architektura pak dojem nezachrání, pokud slouží jen jako reklamní nosič.
Osobní pozitivní zkušenost máme například z Kodaně, kde jsou billboardy a světelné velké reklamy až na pár míst buď zcela zakázané, nebo výrazně více regulované než u nás (to koneckonců v celém Dánsku, např. i u silnic). Městu to dává šanci ukázat svou pravou tvář, pobyt v takovém prostředí je mnohem méně iritující.Rozhovor na téma vizuálního smogu si můžete poslechnout také zde.