V roce 2018 začala fungovat mobilní aplikace s názvem Moje Kunratice. Ta vám má pomoci v kontaktu s úřadem, informovat o dění v městské části a o způsobech řešení životních situací. Informace pro občany také nabízí webové stránky obce. Jaký je ale rozdíl mezi webem a aplikací?
Hlavními výhodami mobilních aplikací jsou tzv. push zprávy (též push notifikace, krátké informační zprávy, které se vám zobrazují na obrazovce mobilního telefonu) a možnost rychle reagovat na aktuální problém (třeba fotografií a zasláním stížnosti, návrhu, dotazu obci). Například, když jdete po ulici a vidíte nepořádek. Vyfotíte a odešlete do aplikace fotku s lokalizací problému. Nebo můžete poslat dotaz. Zde však nastává problém. Na dotazy vám není zodpovězeno a zůstávají bez reakce obce. Mnohokrát jsme totiž do aplikace neúspěšně psali návrhy, dotazy a upozornění. Jaký má tedy aplikace smysl, když člověk kvůli chybějící zpětné vazbě ani neví, zda aplikace funguje?
Zkusili jsme se proto obrátit na úřad s dotazem na statistiku došlých podnětů a jejich vyhodnocení, k dnešnímu dni nám však nikdo neposlal informace o počtu přijatých a zodpovězených dotazů z aplikace. Aplikace je přehledná, designově čistá, leč nefunkční co se týká reakcí ze strany městského úřadu, což je podle nás špatně. Aplikace je placená z veřejných peněz, nějaké vyhodnocení jejího uplatnění je proto žádoucí a mohlo by být i zajímavé.
Náklady na provoz aplikace byly v roce 2018 16 tisíc Kč. Ve věcech technických zastupuje radnici Ivan Hýža a Jitka Voříšková. Za správu webových stránek Praha-Kunratice odpovídá externí firma Drualas Ing. Stanislava Mareše (e-mail: mares@drualas.cz). Firma má zkušenosti s vývojem mobilních aplikací pro veřejnou správu a reaguje na případné technické dotazy. Bohužel sami nemají detailní informace o používání uživateli aplikace, ty může poskytnout pouze radnice.
Smlouva k nahlédnutí zde:
https://www.praha-kunratice.cz/sites/default/files/smlouvy/19_002_0_00_stanislav_mares.pdf